Key checken ob er gedrückt hält?

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  • Hab da zwar ein Wiki eintragen gefunden und bin mir nicht sicher?

    Code
    ´How to check for a key being pressed
    
    
    This is where "oldkeys" comes in. To check if a key has just been pressed you need to first check whether it is set in "newkeys" - meaning it's held down, and then check that it's NOT in "oldkeys" - meaning it's only just been held down. The following code does this:
    
    
    [pwn]if ((newkeys & KEY_FIRE) && !(oldkeys & KEY_FIRE))[/pwn]
    
    
    That will ONLY be true when the FIRE key is first pressed, not when it's held and another key changes.


    Das überprüft doch nur ob beide gedrückt worden sind und nicht gedrückt gehalten wird...


    Ich möchte gerne das man bsp. Taste N gedrückt halten muss dann soll {Das Passieren} else {message das ers nciht gedrückt gehalten hat}


    Wie geht das?


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  • Steht doch da
    if ((newkeys & KEY_NO) && !(oldkeys & KEY_NO))

    Er will aber, dass man die Taste x Sekunden gedrückt hält!
    Die Zeile und dort drin ein Timer.
    Im Timer dann getplayerkeys verwenden!