Der Codefreeze dauert aber laut Notch nur bis nach dem Release von Minecraft. Dannach kommen wieder reguläre Updates.
[Sammelthread]Minecraft
In 10 Minuten startet der nächtliche Backupvorgang! Es kann währenddessen (ca. 10 Minuten) zu Einschränkungen bei der Nutzung des Forums kommen
Weitere Infos findet ihr im Thema Backup des Forums
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Da hat wohl jemand was falsch verstanden.
Das mit dem Featurefreeze hab ich auch mitbekommen.
Wie ich gesagt habe wird zur Minecon nurnoch an Bugfixes etc gearbeitet.
Dannach wirds sicher wie immer weiter gehen.Notch und Jeb haben noch so viele ideen welche sie umsetzen wollen.
Da kommt nach der Minecon noch ne Menge -
Ich wusst garnicht das minecraft jetzt auch 64bit Java unterstützt.
Ist ja voll awesome :] -
Ich mache gerade ein neues Projekt Ganz aus Langeweile Ich habe bis jetzt eine Brücke und ca. 14% von meiner Insel. Ich mache eine Insel namens "Dream Island" oder ähnliches kann gerne iwann mal mein Projekt vorstellen
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Moin,
weiss zufällig jemand die Deutsche Uhrzeit für den Minecraft 1.0 Release ?
Heute ist ja Minecon und auf IGN steht was von "1 - 2:30 p.m. Notch Keynote and Minecraft Launch " ich gehe davon aus, dass das die Uhrzeit in Las Vegas ist. Wie spät ist das dann bei uns ? -
Ne ich hab mal gegoogled nach dem ich den Post geschrieben habe.
in Las Vegas,Nevada haben die GMT -8 , sprich -> Bei denen ist jetzt ca 9 Uhr.
Dann ist, wenn bei denen 1Uhr in der Nacht ist, bei uns 9Uhr früh.Das nächste mal google ich erst
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ARE YOU READY FOR THE OFFICAL RELEASE OF MINECRAFT????
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Wann kommt die denn jetzt?
Also auf deutsche Zeit ...
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ein bewegener punkt für alle die seit der Alpha dabei sind
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Minecraft 1.0 ist raus !!!!
Grad am Updaten
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Ich lade mit erstaunlichen 3,irgendwas kb/s
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wan fängt das denn an
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Ist gerade vorbei das hat um 22:00 angefangen
wer hat außer mir auch schon Minecraft 1.0.0?
Geiler moment, spiele es seit indev -
War bei den Tastatur funktionen schon immer "Pick Block" dabei? das ist auf Button 3 als standart
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Zitat
Fixes & Changes:
New achievements
Will limit the amount of Experience Orbs dropped by a player on death.[4][5]
The ability of Endermen to carry blocks will be reduced in some way.[6]
New Monster Spawner texture.
Ghast fireballs have a different texture.
On death, a proper score is given based on how many experience orbs the player has collected.[7]
When flowing lava hits a water source directly from above, it creates Stone where previously the lava would flow through the water.
You can toggle between three states when pressing F5 (first person, third person back, third person front), having the addition of 3rd person view from the front.[8]
Ender Pearls will have a unique ability.[9] When thrown, the player will teleport to the Ender Pearl's impact location, but take 2 and 1/2 hearts of fall damage. They will not work in Creative.[10]
Golden Apples now glow purple in inventory.
Fences no longer block you from moving onto their space. You can now stand next to them, like you can with glass panes and iron bars.
They will also connect to solid blocks.[11]
There is a slight delay between jumps when holding down the jump button, so that the player no longer bounces between ceiling and floor in two-block-high spaces.
Labels for items will be changed.
Random loot chests in Strongholds.
Blocking now moves the player's arm, rather than the sword just floating right in front of the player.
Weapon and tool damage has been nerfed to make space for the increased damage enchantments, (Diamond swords do 3.5 hearts now instead of 5)
Some mob health has been changed (Sheep, Spiders, Zombies)New Features:
This update will include new features in the Nether, such as:
Nether Bricks.[12]
Nether Fence.[13]
Nether Stairs
Nether fortresses.[13]
This update will also include "The End" (unofficially called "The Ender", or "Enderlands"), which replaces the previously announced Sky Dimension.
End Portals takes the player from the Overworld to The End. To go back to the Overworld, one must defeat the Enderdragon and jump through the portal that appears.
End Portal Frame (Name not confirmed)
End Portal Block (Name not confirmed)
Endgame/Credit screen (You can still play your world)
End Stone
New Items:
Ghast Tear
Blaze Rod
Nether Wart
Gold Nugget
Glass Bottle
Spider Eye
Fermented Spider Eye
Blaze Powder
Magma Cream
Glistering Melon
Eye of Ender
Activates Ender Portal Frame blocks.
9 new Music Discs.
Finished Biome code and New Biomes.[14]
Snowy Biomes.[15]
Swamp Biomes will be adjusted to appear "swampier."[16]
Darker Grass
Darker Water
Lily Pads
Mushroom Biomes.[17]
Naturally generated Huge Mushrooms.
New Mushroom Cow, the Mooshroom.[17]
Mycelium blocks.[17]
New sound effects,[citation needed] including:
Minecart sounds.
Shears sounds.
Additional Bow sounds.
Big Slime sounds.
The true sounds of Endermen and Silverfish.[18]
Changes in already existing sounds:[citation needed]
A change in the sound of Rain.
New sounds for Doors.
New sounds for the Skeletons' walk to make them sound more skeleton-y.
Bow models now appear in third-person larger and in 3D.
If water or lava is above a ceiling that is a single block thick, particles of water or lava will drip through, provided you are within 13 blocks of the ceiling.[19]
6 New Mobs:
Enderdragon (Boss Mob)[20][21]
Enderdragon eggs[22]
Mooshroom Cows.[23][24]
NPCs in Villages,[25] as Villager Mobs.[26]As of 1.9pre5, they are basic, but they will soon have more AI.[27]
Snow Golem mob.[28][29]
Can be crafted.[30]
Melts in hot biomes.[30]
Spreads snow around when it walks.[31]
Passive, but throws snowballs at enemies.[30]
At least two new aggressive mobs for the Nether.[32][32]
Magma Cube
Blaze
Use for Experience (skills) will be added.[33]
Each Experience Orb is worth one Score Point.[34][35]
Animal Breeding.[36][37][38]
Wheat Bundles feed animals and make them come towards you.[39]
Feeding animals makes them enter "love mode".[40]
Hearts will come out of animals while in love mode.[41]
Breeding will produce Baby Animals.[42] Smaller versions of the parents with large heads that have a faster animation and a higher pitched sound.
Unlimited Strongholds per map (changed from three).[43]
New/Improved Armor system.[44][45]
Increased armor durability.[45]
Sun and moon changes:
Moon phases.[46]
Sun and moon now rise in the east.[47]
Game mechanics changes:
Hardcore Mode - Locks the difficulty to Hard and forces you to delete your world if you die. The health bar changes appearance to indicate you are playing in Hardcore mode.[48]
Item Repair[49][50]
Potions, Splash Potions, Potion effects, Brewing Stand, and Brewing.[51][52][53][54][55]
Enchantment Table, and Enchanting[56][57] -
ich spiele seit dem 2 patch von anfang an also ich sag nur
Ein kleine Schritt für Mojang, Ein großer für die Zocker
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Ich Spiele seit der Indev Version so um den Feburar 2010 rum.
Bzw, hier mal mein erster Startscreen von MC V 1.0.0
Man beachte den gelben Random TextBestes Sandboxspiel das ich kenne
Erstmal in den neuen Kram einspielen xD -
Ich spiel es seit der ersten Alpha Version... Ich finde damals hat es noch Spaß gemacht. Heute mit dem Adventure Scheiß ist es nichtmehr das was es mal war...
MFG, lees
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Geht noch bei wem der Sound nicht?