ZitatAlles anzeigenThis update is for SA-MP server owners only
We are issuing a server update for SA-MP 0.3c to address some security concerns.
If updating from an existing 0.3c R1/R2 server: you can update simply by replacing the 'samp03svr' file on linux or 'samp-server.exe' file on Windows found in the 0.3c R3 server download package.
SA-MP 0.3c R3 server
- Fixes a denial of service vulnerability on SA-MP linux servers where a remote attacker could send a specially crafted packet which would trigger a debug assertion in SA-MP's networking layer; causing the server to shut down.
New pawn natives:
native GetPlayerCameraMode(playerid);
Returns the current GTA camera mode for the requested player. The camera modes are useful in determining whether a player is aiming, doing a passenger driveby etc.
native Float:GetPlayerDistanceFromPoint(playerid, Float:X, Float:Y, Float:Z);
native Float:GetVehicleDistanceFromPoint(vehicleid, Float:X, Float:Y, Float:Z);
The above functions can be used as fast alternatives to calculating distances in pawn. It is still preferable to use IsPlayerInRangeOfPoint() if you don't require the exact distance.
native GetPlayerSurfingObjectID(playerid);
GetPlayerSurfingObjectID is similiar to GetPlayerSurfingVehicleID. If the player is standing on a global moving object, the ID of the object will be returned. If the player is not surfing a moving object, it will return INVALID_OBJECT_ID.
New callback:
forward OnUnoccupiedVehicleUpdate(vehicleid, playerid, passenger_seat);
This callback is called when a player updates the position of a vehicle they're not driving. This can happen outside of the vehicle or when the player is a passenger of a vehicle that has no driver.
Downloads:
SA-MP 0.3c R3 Linux Server: http://files.sa-mp.com/samp03csvr_R3-1.tar.gz
SA-MP 0.3c R3 Windows Server: http://files.sa-mp.com/samp03csvr_R3-1_win32.zip
Update 25/07/2011 There was a small issue regarding space padding in the format() function in the original 0.3c R3 release. If you happened to download this version, please download the above 0.3c R3-1 server.
SA-MP 0.3c R3 server update
- BloodyEric
- Geschlossen
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Super, es tut sich ja doch noch was.
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Stimmt hört sich Gut an
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Nichts besonderes, sowas konnte man bisher nachscripten... (Außer die letzten beiden, die eh keine braucht^^)
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Ist ja auch in erstem Sinne ein Sicherheitsupdate und kein Featureupdate
Das mit dem GetPlayerCameraMode() ist schon sinnvoll, dann kann man seine Textdraws an bestimmte Ansichten anpassen...
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OnUnoccupiedVehicleUpdate ist garnicht so nutzlos, so kann man auf Reallifeservern z.B. Verbieten Fahrzeuge wegzuschieben, weil das nicht Real ist
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Am coolsten ist doch der Name "OnUnoccupiedVehicleUpdate"...
Naja kleines Fix.
Ich find das Mit den "GetPlayerDistanceFromPoint(playerid, Float:X, Float:Y, Float:Z);" ganz Praktisch. -
Na endlich is das hier auch offen.
Gleich mal meine Makros von drüben:
#define CAMERAMODE_ENTERTRAIN 3
#define CAMERAMODE_DEFAULT 4
#define CAMERAMODE_SNIPER 7
#define CAMERAMODE_RPG 8
#define CAMERAMODE_GARAGE 15
#define CAMERAMODE_CARBUMPER 16
#define CAMERAMODE_CARORPLANE 18
#define CAMERAMODE_BOAT 22
#define CAMERAMODE_CAMERA 46
#define CAMERAMODE_HEATSEEKER 51
#define CAMERAMODE_AIMING 53
#define CAMERAMODE_DRIVEBY 55
#define CAMERAMODE_CINEMA 56 -
cool hoffen lich komm noch 0.4d
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cool hoffen lich komm noch 0.4d
xD
Wir sind jetzt bei 0.3c, entweder kommt 0.3d oder 0.4, was ich irgendwie bezweifel -
Es tut sich was, das heißt Kalcor / Kye arbeitet dran - denke schon das es 0.3-d o. 0.4-a noch geben wird.
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Es tut sich was, das heißt Kalcor / Kye arbeitet dran - denke schon das es 0.3-d o. 0.4-a noch geben wird.
Wird immer mehr getan - finde ich auch gut.
Man sollte nie was auf den jetzigen Standort lassen, mal sollte immer weiter produzieren =D -
Vielleicht sollten die sich mal überlegen, das Spiel synchron zumachen.
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Vielleicht sollten die sich mal überlegen, das Spiel synchron zumachen.
Nunja ich glaube das wird nie so gut funktionieren.
Immerhin ist GTA ja nicht wie CSS Serverseitig sondern Clientseitig..Aber trotzdem schönes Update, mit dem Callback forward OnUnoccupiedVehicleUpdate(vehicleid, playerid, passenger_seat);
kann man sein Anti Cheat System gut aufbessern -
Schönes Update.
Und die Aussagen mit "hoffentlich kommt es zu 0.4d", dazu kann ich euch nur sagen das ihr einfach abwarten solltet und solange keiner aufhört GTA San Andreas zu spielen, gibt es auch keinen Grund zur Verzweiflung das SA:MP ausstirbt ;). -
Zitat
SA-MP 0.3c R4 server
- Another denial of service vulnerability was discovered after the 0.3c R3 server release and has been fixed in the 0.3c R4 server.
- Fixes an issue with GetPlayerSurfingObjectID() returning the wrong object ID.
- Fixes a few minor problems with the format() function in pawn.New pawn natives:
pawn Code:native GetPlayerNetworkStats(playerid, retstr[], size);
native GetNetworkStats(retstr[], size);The above functions return a string similar to the information seen in the player's F5 stats. It is the server's version of the network statistics which includes a list of things like network Packetloss, Upload/Download rates etc. This information might be useful in determining network problems for specific players, or for the entire server. If you are interested in these functions please see the netstats.pwn filterscript included with the Windows server package.
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Sehr schöne Sache
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Hier die Download Links, die hab ich vorhin vergessen und konnte nicht Editieren :I
Zitat
SA-MP 0.3c R4 Linux Server: http://files.sa-mp.com/samp03csvr_R4-1.tar.gz
SA-MP 0.3c R4 Windows Server: http://files.sa-mp.com/samp03csvr_R4-1_win32.zip -
Kommt jetzt die ewige Diskussion wieder?
Alles dazu findest du in sämtlichen "MTA IST VIEL GEILER ALS SA:MP!!!!!!" Threads oder auch für dich nochmal zusammengefasst:
MTA ist Open Source, SA:MP wird nur von einer Person entwickelt
MTA hat direkte Hilfe von Rockstar Games bekommen -
und nun wieder back to topic.
Es geht hier um ein Update und nicht um MTA.